Friday, July 20, 2012

Jalan-jalan Alor Setar

Arini aku jalan-jalan ngan kak Linda dan Kak Ida ke Star Parade setelah kami seminggu kat Alor Setar ni atas sebab pengajian kami. Star Parade terletak sebelah PKNK xsilap aku. Ianya juga berdekatan dengan Pejabat Pos Besar Alor Setar.mula menjejakkan kaki ke sini,aku rasa lega sikit.ada jugak shopping mall yang jual macam2 dalam satu mall. ada watson,ada kedai cermin mata,kedai jual barang2 IT, ada bowling jugak. Food Court pun ada jugak.okla .. boleh la kalau nak kuar ngan kawan2 ke sana utk window shopping dan main bowling.kedai jual2 baju dan kedai perfume pun ada jugak. sebab aku pakai ATM CIMB maka aku cri cimb je kt sana dan aku jumpa dekat sebelah digi centre dekat dengan watson dekat luar pintu utama dia. so sape2 yg nak cucuk duit,kat situ ada. dah siap window shopping n beli brg2 kat popular (popular pun ada kt situ) ktrg pun bertolak balik naik keta nissan latio akak Linda(tu pun nk cite hahaha). kitorg pun pegi ke shahab perdana utk ami tiket balik kg ktrg sbb ktrg nk blik minggu dpn. owh..aku xsuka pegi sana sebab org2 jual tiket sana mcm garang2 je.pastu dorg asyik tny byk2 kali kt kita n datang dekat kte n tny kte mana nak pegi. aku sgtla xselesa. dah selesai sana,ktrg pegi ke cyber cafe utk print tiket airasia ktrg plak. 


selesai sana ktrg pun terasa lapar ktrg pegi la kt restoran teruna ikan bakar yg terletak kt jalan langgar sbb masa ktrg gerak ke bandar,ktrg tgk ramai je kereta kt kedai tu n ramai pelanggan. sampai kt sana ktrg pun order air sirap limau,air limau,teh o ais. makan plak ktrg order nasi kosong 3 pinggan,telur dadar, tomyam n ikan siakap masak 3rasa. makan smpi kenyang. rasa xla sedap havock sgt, ok la. tekak boleh masuk lagi. pastu ktrg pun pegi byr kt kaunter,dlm fikiran ktrg,maybe dlm 60ringgit je sebab tgk pada masakan n lauk pauk.( ktrg slalu mkn kt kedai mkn cmni kt kl) bila tanya harga,tgk2 harga dia RM 84. alamak. ape yg mhl ni.ikan ke? pdhl biasa je. so ktrg kena la sorg 28 ringgit. diam je sume byr sbb sume pun lum gaji lagi. masuk je keta, ktrg pun bisingla.hahahaha..biasala bila mahal,siapa xbising.adoi....sbr jela..maybe ni last ktrg pegi sana n mkn mcm tu.pasni mkn biasa2 jela..haha..kesimpulannya janganlah anggap kedai yg rmi org tu sentiasa murah n sedap sgt.kami dah terkena.tapi kami halalkan.


SELAMAT BERPUASA SEMUA......


Star Parade Alor Setar


dalam kawasan Star Parade

Terminal Bas Shahab Perdana

Terminal Bas Shahab Perdana

maaf la gambar Restoran Teruna Ikan Bakar tu x de.nnt ada masa aku ambil.




No comments:

Post a Comment